Články na téma stavebnictví, rodinné domy na klíč, dřevostavby, cihlové domy, nízkoenergetické domy

Na co si dát pozor a jak vybírat plastová okna či dveře

Firem s nabídkou plastových oken neustále přibývá a nabídka je velká. Obchodníci se předhánějí s akcemi a nešetří slovy "ZDARMA" nebo "SLEVA AŽ 50%" apod. Na kolik jsou tyto akce výhodné a na co si dát pozor si přečtěte v našem článku. Rovněž uvádíme i konkrétní praktiky prodejců s plastovými okny.

> zpět na úvodní stranu

Tip na kvalitní pletivo vyrobené v Česku

Porovnání nákladů na vytápění domu 2014

Plastová okna "ZDARMA"

Stále více majitelů nemovitostí se rozhoduje, že vymění svá stará dřevěná okna a dveře za nová plastová. Důvodů je několik, avšak ten nejčastější je, že stará okna s dveřmi již dosloužily. Logickým důsledkem je velký únik tepla a vyšší spotřeba energie.

Na trhu se setkáme s nabídkami nejrůznějších firem, které okna vyrábějí, dovážejí a samozřejmě prodávají. Zákazník má na jedné straně velkou výhodu výběru z mnoha firem. Na druhou stranu si musí položit otázku „kterou firmu si vybrat“? To už může být oříšek. V současné době probíhá na trhu s plastovými okny boj o zákazníka. Převis nabídky nad poptávkou způsobil, že ceny výrobků přinejmenším stagnují, firmy se předhánějí co všechno nabídnout „ZDARMA“. Používají různé triky, aby si zákazník vybral zrovna jejich firmu. Nejčastější obchodní praktiky popíšeme v následujících řádcích.

Je třeba si uvědomit, že ZDARMA není nikdy nic. Zde počítají firmy s psychologickým momentem, protože klient je zpravidla rád, pokud dostane něco zadarmo. Všichni jsme rádi, když dostaneme dárek k svátku, k narozeninám nebo pod stromeček. Dárky přijímáme od příbuzných a známých, od kolegů v práci. To je naprosto normální. Ale od cizí firmy a v obchodním vztahu?

S čím se setkáte a co nabízejí firmy ZDARMA? Pokud se jedná o nabídky na nová plastová okna nebo dveře, pak Vám mohou být zdarma nabídnuty venkovní parapety, vnitřní parapety, síta proti hmyzu nebo žaluzie. Některé firmy jdou ještě dál a nabízejí zdarma dokonce montáž oken nebo zednické zapravení špalet. V extrémním případě obojí. Jak je to vlastně možné?

Zpravidla totiž ceny výrobků nebo některé ze služeb navýší tak, aby se uvedená položka „zdarma“ mohla poskytnout a byla započítána právě ve zvýšené ceně jiného výrobku nebo služeb. Konečná cena  za zakázku může být nakonec stejná, nebo často mnohem vyšší než seriozní nabídka se započítáním všech výrobků a služeb, které zákazník požaduje. Kouzelné slovíčko „ZDARMA“ slouží k tomu, abychom zpozornili, začali se danou nabídkou zabývat podrobněji a zvolili tu firmu, která dárky nabízí. Velice často také nabídku této firmy zvolíme. Ne vždy je to ovšem pro klienta výhodné, a proto je třeba nabídku pečlivě zvážit a prozkoumat jednotlivé položky.

Slevy až 70% !!! Konkrétní případ úžásné slevy na plastová okna

Další obchodní praktikou bývají tzv. „zázračná procenta“. Jde o velká procenta poskytovaná ve výši slevy na daný produkt. Popíšeme Vám příběh, který se stal obchodnímu zástupci jedné firmy. Tato firma byla oslovena, aby vytvořila nabídku na plastová okna a dveře pro zákazníka. Součástí nabídky bylo i zateplení rodinného domu včetně zateplení střechy foukanou izolací. Zákazník požadoval tyto práce provést v rámci programu Zelená úsporám. Oslovená firma do nabídky poctivě zařadila veškeré položky a nic nevynechala včetně odvozu a likvidace starých plastových oken. S klientem byli domluveni na osobním předání cenové nabídky včetně konzultace na místě, která byla nezbytná.

Po předložení nabídky, následovala první otázka od klienta – a kolik % slevu jste mi dal na okna? Obchodní zástupce odpověděl, že cena je bez slevy, že firma předkládá seriózní nabídku a cena je konečná a žádnou vstupní fiktivní slevu firma neposkytuje. Zákazníkovi se to zdálo divné, protože všichni (rozumějte konkurence) slevu dávají, a to i 61%. Obchodní zástupce tedy navrhnul, aby porovnali jejich nabídku a nabídku konkurence. Na tomto postupu se domluvili a vyšlo najevo, že firma poskytující slevu ve výši 61%, byla dražší, než firma, která žádnou slevu neposkytovala. Firma zmíněného obchodního zástupce zakázku nakonec vyhrála a realizovala ji s dodržením všech předem dohodnutých cen. Klient byl navýsost spokojen a přitom žádnou slevu nedostal.

Psychologický fakt, že firma poskytuje slevu ve vysoké výši a ihned, na klienta působí a je hojně firmami využívána. Jak již bylo uvedeno, vždy je třeba porovnat výslednou cenu za konkrétní práce a výrobky. U plastových oken a dveří musíme porovnávat stejné výrobky ve stejné barvě, kvalitě a se stejnými doplňky (sklo, kování, parapety, žaluzie, sítě proti hmyzu). Ne vždy se tak děje a zákazník dá mnohdy přednost vyčíslené slevě před seriózní nabídkou. Při výběru firmy je důležité zohlednit také historii firmy, úroveň jednání, záruční a pozáruční servis. Ne vždy je nejnižší cena tím nejlepším faktorem, který by měl o výběru firmy dodávající plastová okna a dveře rozhodovat.

Jak již bylo uvedeno, většina klientů porovnává vždy nejlevnější nabídky. To firmy všeobecně vědí, a proto volí taktiku “zapomenutí “. Do cenové nabídky rozepíší komponenty nepřehledně tak, aby se daly co nejhůře porovnat. Taková firma “zapomene“ uvést do cenové nabídky některou ze služeb nebo dokonce výrobek. Bývají to většinou žaluzie, vnitřní parapety, někdy se „zatoulá“ okno a rázem je cena jinde. Samozřejmě je jejich cena mnohem nižší než u konkurence, která metodu „zapomenutí“ nepoužívá. Majitel nemovitosti neprovádí výměnu oken každý den, většinou nezná detaily cenových nabídek a obtížně porovnává jednotlivé komponenty. Komponentem je také typ použitého skla, profilu, těsnění, kování, vnitřních a vnějších parapetů a dalších doplňků jakou jsou žaluzie a sítě proti hmyzu. Podívejme se tedy blíže na možnosti výběru u některých komponentů.

Zaměřte se na jednotlivé části plastových oken

SKLO
Standardem u plastových oken je dnes použití izolačního dvojskla. V nabídce jsou také trojskla, která jsou o něco dražší a měla by ušetřit více energie. Izolační skla jsou tvořena dvěmi nebo třemi skleněnými tabulkami. Mezi tabulkami je prostor vyplněný plynem a ten zlepšuje izolační vlastnosti oken. Skla jsou od sebe oddělena distančními rámečky, jež jsou vyrobeny z plastu, hliníku nebo nerezu. Na trhu jsou v nabídce i skla reflexní, bezpečnostní a zvukoizolační.

PROFIL
Profily se nabízejí v zaoblených nebo hranatých liniích. Stále častěji si zákazníci vybírají profil se zaoblenou linií. Důležitou součástí profilu okna je typ použitého těsnění. Při výběru je také podstatné, zda je vyroben recklovaného nebo nerecyklovaného plastu. Oblíbeným profilem plastových oken a dveří je GL SYSTEM v nabídce s izolačním dvojsklem i trojsklem. Toto plastové okno s 5komorovým rámem a 6komorovým křídlem má zaoblené hrany a je ideální kombinací kvality a nadstandardních izolačních vlastností. Plastová okna GL SYSTEM jsou vyrobena z nerecyklovaného plastu z pozinkovanou ocelovou výztuhou. Při výrobě kvalitních profilů se používá nejmodernější výrobní technologie rakouské společnosti GRUBER&Co.GROUP. GL SYSTEM je oblíbený pro svou vysokou kvalitu, nadčasový design a velice výhodnou cenu. Kombinace kvality a ceny je pro zákazníka prioritní. Řekněte, kdo by nechtěl kvalitní okna za příznivou cenu? To jsou tedy důvody, proč zákazník velice často volí tento profil.

KOVÁNÍ
Většina výrobců oken používá kování od několika dodavatelů. Z toho důvodu se také můžete setkat se stejným kováním u různých výrobců. Jedním z nejčastěji používaných je rakouské kování Maco, všeobecně považované za nejlepší kování na trhu s okny. Je také součástí plastových oken GL SYSTEM, kde je kování otevíravě-sklopných oken vybaveno mikroventilací a pojistkou proti chybné manipulaci. Termín mikroventilace znamená, že okno je zavřeno, ale není „dotlačeno“ k těsnícím profilům. Dochází k minimální výměně vzduchu, která sice nenahrádí klasické větrání s plně otevřeným okenním křídlem, ale nebudete mít pocit „vydýchané“ místnosti. Mikroventilaci doporučujeme, a proto si vždy zkontrolujte, zda je v cenové nabídce uvedena.

PARAPETY
Venkovní parapety jsou namáhány více a nabízejí se nejčastěji v materiálových variantách:

  • ohýbaný ocelový zinkovaný parapet - nejlevnější
  • ohýbaný hliníkový
  • tažený hliníkový parapet – nejdražší

Barva se volí zpravidla tak, aby ladila s okny nebo fasádou. Vnitřní parapety mohou být z PVC i z dřevotřísky. Šířku i barvu lze opět doladit s interiérem. Obecně je doporučována minimální šířka 15mm a optimální šířka 20 – 30 mm.

Co vše by měla seriózní nabídka uvádět?

V každé nabídce by měly být uvedeny výrobky a jejich montáž např. takto položkově:

  • plastová okna - jejich počet vč. pozic v cenové nabídce
  • demontáž starých oken včetně vnitřních a venkovních parapetů
  • montáž nových plastových oken včetně vnitřních a venkovních parapetů
  • zednické zapravení venkovních a vnitřních špalet
  • dodávka a montáž žaluzií
  • dodávka a montáž sítí proti hmyzu

V případě, že zákazník nebude mít před sepsáním smlouvy o dílo k dispozici ceny jednotlivých položek, může být nemile překvapen. Před podpisem smlouvy o dílo se pravda objeví a zjistí se, že některá položka v nabídce není uvedena, je třeba připočíst to a ono a nastává nepříjemná situace pro klienta. Zástupce firmy je zpravidla na takovou situaci připraven a většinou si poradí. Klient už počítá s výměnou oken, těší se na nová plastová okna a chce mít již všechno za sebou. Nechce se znovu vracet na začátek a procházet nabídky jiných firem, které byly na začátku zdánlivě dražší, ale ve skutečnosti po započtení chybějících položek, levnější. Novou cenu tedy většinou akceptuje a podepíše s touto firmou Smlouvu o dílo. V konečném důsledku zaplatí zákazník cenu podstatně vyšší, než byla cena v původní cenové nabídce.

Při výběru nejvhodnějšího dodavatele oken a dveří je výhodou, pokud máte v blízkosti někoho známého, kdo už plastová okna měnil a poskytne Vám na danou stavební firmu reference. Pokud zvolíte firmu na základě dobrých referencí, je vysoká pravděpodobnost, že realizace výměny plastových oken a dveří proběhne bez potíží a problémů.

rodinné domy na klíč, dřevostavby na klíč, nízkoenergetické dřevostavby, dřevostavby, rodinné domy, cihlové domy, pasivní domy, stavební práce, stavební firmy, technologie, pletivo, poplastované pletiva, lešení, koupelny, rekonstrukce bytu či domu

 

 
 

 

Máte zájem zde vložit originální článek na téma stavebnictví? Pište na info@weos.cz
Odkazy: